Pokaži / skrij meni

Prevara »strokovnjakov za tehnično podporo«

Ne dajajte občutljivih osebnih podatkov neznanim osebam.

Prevara »strokovnjakov za tehnično podporo« se navadno začne s telefonskim klicem neznane osebe. Danes je zelo pogosta in razširjena, prevaranti pa uporabljajo različne tehnike socialnega inženiringa, s katerimi skušajo svoje potencialne žrtve pretentati, da jim posredujejo svoje občutljive osebne podatke. Prav tako se lahko zgodi, da žrtev prepričajo, da plača storitev tehnične podpore, ki v resnici sploh ni bila potrebna.

Prevaranti se običajno pretvarjajo, da imajo določene informacije o vašem računalniku, prav tako pogosto trdijo, da je vaš računalnik okužen z zlonamerno programsko opremo ter, da vas kličejo iz priznanega tehnološkega podjetja. V pogovoru uporabljajo strokovne izraze o informacijski tehnologiji zaradi česar lahko delujejo še bolj prepričljivo.

Tehnike, ki jih takšni prevaranti uporabljajo običajno vsebuje naslednje scenarije:

  • Uporabniku dajo napotke za zagon protivirusne programske opreme,
  • ko programska oprema opravi analizo, uporabnika prepričajo, da rezultati nakazujejo na težavo na njegovem računalniku,
  • uporabnika prepričajo, da jim omogoči oddaljen dostop na napravo,
  • ko oddaljeno dostopajo do uporabnikovega računalnika, na napravo namestijo zlonamerno programsko opremo, ki jim lahko kasneje omogoča dostop do računalnika, osebnih podatkov kot so uporabniška imena in gesla, podatki o kreditnih karticah ipd.,
  • uporabnika skušajo prepričati v nakup programske opreme, ki je brez prave vrednosti ali je drugje na voljo brezplačno,
  • uporabnika skušajo prepričati v včlanitev vzdrževanja računalniške opreme ali garancije, ki je prav tako brez realne vrednosti,
  • uporabnika usmerijo na spletna mesta in ga prepričajo, da vnese podatke o bančnem računu, kasneje pa te podatke zlorabijo.

Kako se izogniti prevari s strani »strokovnjaka za tehnično podporo«:

  • Ne zaupajte telefonskim klicem oseb, ki se pretvarjajo, da so zaposleni v tehnoloških podjetjih, zlasti, če od vas zahtevajo osebne ali finančne podatke,
  • ne kupujte storitev programske opreme, ki vam jo prevaranti predlagajo kot rešitev za odpravo tehnične težave,
  • nikoli ne dovolite tujcem, da oddaljeno dostopajo do vaše naprave,
  • bodite pozorni, da programe in druge spletne storitve prenašate iz uradnih spletnih strani,
  • če vas pokliče neznana oseba in trdi, da ima tehnično rešitev za vaše težave, prosite za dokazilo o njeni identiteti ter na hitro raziščite podjetje, iz katerega naj bi vas klicala,
  • skušajte biti čim bolj na tekočem z novostmi iz področja informacijske varnosti,
  • nikoli ne razkrivajte svojih gesel.

Kaj storiti, če ste bili žrtev zlorabe:

  • Če ste geslo delili s prevarantom, ga nujno spremenite. Ne pozabite na uporabo različnih gesel za vsak račun in storitev, prav tako razmislite o uporabi upravitelja gesel.
  • Znebite se zlonamerne programske opreme. Posodobite ali prenesite zakonito varnostno programsko opremo, z njo preglejte računalnik in izbrišite vse, za kar programska oprema pravi, da je težava. Če potrebujete pomoč, se obrnite na zaupanja vrednega strokovnjaka za varnost ali serviserja.
  • Če ste kupili lažne storitve, prosite izdajatelja kreditne kartice, naj razveljavi bremenitve in preverite, ali so na vašem izpisku morebitni stroški, ki jih niste odobrili. Še naprej preverjajte izpiske na svojih kreditnih karticah, da vam prevarant ne bi poskušal vsak mesec dodatno zaračunati.

Povzetek prevar strokovnjakov za tehnično podporo in ukrepov za zaščito - pdf