Splošni pogoji uporabe mobilne banke mDBS

1. Splošni del

1.1. Uvodne določbe

Izdajatelj teh splošnih pogojev je Deželna banka Slovenije d. d., Kolodvorska ulica 9, Ljubljana, Slovenija, vpisana v sodnem registru Okrožnega sodišča v Ljubljani pod št. vložka 1/06238/00, matična številka 5349907000, identifikacijska številka za DDV SI 18787762, naslov e-pošte: info@dbs.si, spletna stran: http://www.dbs.si, telefonska številka: 01 4727 100. Nadzor nad izdajateljem v zvezi z opravljanjem plačilnih storitev izvaja Banka Slovenije, Slovenska cesta 35, Ljubljana.

Deželna banka Slovenije d. d. je navedena na seznamu bank in hranilnic, ki imajo dovoljenje Banke Slovenije za opravljanje plačilnih storitev. Le-ta je objavljen na spletnih straneh Banke Slovenije: www.bsi.si.

S temi splošnimi pogoji so opredeljene medsebojne pravice in obveznosti banke in uporabnika računa, ki je aktiviral storitev mobilna banka mDBS (v nadaljevanju mDBS).

Ti splošni pogoji so sestavni del Okvirne pogodbe o plačilnih storitvah (v nadaljevanju: okvirna pogodba) in Splošnih pogojev poslovanja pri opravljanju bančnih storitev preko DBS NET-a oziroma Splošnih pogojev poslovanja pri opravljanju bančnih storitev preko DBS PRONET-a (v nadaljevanju Splošni pogoji poslovanja preko DBS NET-a/DBS PRONET-a). 

Šteje se, da uporabnik računa ob posredovanju zahteve za aktivacijo mDBS potrjuje:

  • da je bil s temi splošnimi pogoji seznanjen pravočasno in na način, da je imel dovolj časa, da se je pred oddajo zahteve seznanil s pogoji glede storitve,
  • da s temi splošnimi pogoji v celoti soglaša in jih sprejema,
  • da ima zahteva skupaj s temi splošnimi pogoji značaj pogodbe.

Za vse, kar ni posebej urejeno s temi splošnimi pogoji, se uporabljajo Splošni pogoji poslovanja preko DBS NET-a/PRONET-a oziroma Splošni pogoji vodenja transakcijskih računov in opravljanja plačilnih storitev. V primeru neskladja med temi splošnimi pogoji in Splošnimi pogoji poslovanja preko DBS NET-a/PRONET-a oziroma Splošnimi pogoji vodenja transakcijskih računov in opravljanja plačilnih storitev veljajo določbe teh splošnih pogojev.

1.2. Pomen izrazov

Posamezni izrazi, uporabljeni v teh splošnih pogojih, imajo naslednji pomen:

Aktivacija mobilne aplikacije je postopek, ki ga uporabnik računa izvede pred prvo uporabo mDBS.

Aktivacijska koda je tajni niz alfanumeričnih znakov, ki jih uporabnik računa prevzame preko spletne banke DBS NET/DBS PRONET, in jih uporabi pri aktivaciji mDBS na svoji mobilni napravi.

Banka je Deželna banka Slovenije d. d.

GPS sprejemnik, vgrajen v mobilno napravo, uporabnikom mDBS omogoča uporabo funkcionalnosti iskanja bankomatov in poslovalnic banke. Za pravilno delovanje funkcionalnosti je potrebno imeti vključen GPS-sprejemnik na mobilni napravi.

Mobilna aplikacija mDBS je javno (v trgovinah App Store, Google Play in AppGallery) dostopen program Banke, ki ga uporabnik računa namesti na svojo mobilno napravo skladno z Navodili.

Mobilna naprava je pametni mobilni telefon ali tablični računalnik, ki omogoča namestitev in uporabo mobilne aplikacije mDBS.

Mobilna banka mDBS je način opravljanja bančnih storitev banke preko mobilne naprave, ki uporabniku omogoča hiter in varen dostop do poslovanja z banko kjerkoli in kadarkoli.

Navodila so Navodila za uporabo mDBS, ki so objavljena na spletni banki DBS NET/DBS PRONET.

Rekono uporabniški račun (v nadaljevanju Rekono) je elektronsko identifikacijsko sredstvo, ki zagotavlja zanesljivo in varno preverjanje ter centralno upravljanje elektronske identitete posameznika oz. posameznice, s katero lahko uporabnik mDBS vstopi v mobilno banko, saj služi kot elektronska identifikacija uporabnika mDBS pri komuniciranju prek mDBS.

Slikaj in plačaj je storitev mobilne banke, ki s pomočjo kamere, vgrajene v mobilno napravo, prebere QR kodo na plačilnem nalogu. Na osnovi zajetih podatkov se samodejno oblikuje nalog za plačilo. Storitev deluje pravilno, če uporabnik omogoči (dovoli) uporabo kamere na svoji napravi.

Transakcijski račun (v nadaljevanju TRR) je plačilni račun, ki ga odpre in vodi banka za uporabnika računa za namene izvrševanja plačilnih transakcij v domači valuti in v tujih valutah ter za druge namene, povezane z opravljanjem bančnih storitev.

Uporabnik mDBS je uporabnik računa, pooblaščena oseba s strani uporabnika računa ali zakoniti zastopnik uporabnika računa, ki je uporabnik spletne banke DBS NET/DBS PRONET in je aktiviral storitev mDBS.

Uporabnik računa je potrošnik, zasebnik, podjetnik in pravna oseba, ki uporablja plačilne storitve kot plačnik ali prejemnik plačila ali oboje in ki z banko sklene Okvirno pogodbo.

 

2. Pogoji za uporabo mDBS

Uporabnik mDBS mora izpolnjevati naslednje pogoje:

  • mora biti uporabnik računa, zakoniti zastopnik uporabnika računa ali imeti pooblastilo uporabnika računa za razpolaganje s sredstvi na TRR;
  • mora biti hkrati uporabnik spletne banke DBS NET/DBS PRONET;
  • imeti mora ustrezno mobilno napravo z operacijskim sistemom Android ali iOS;
  • na mobilno napravo si mora namestiti mobilno aplikacijo mDBS;
  • z vklopom mDBS sprejema te splošne pogoje.

 

3. Pooblastila

Pooblastila za uporabo storitev mDBS so prevzeta iz sistema spletnega bančništva in tako enaka pooblastilom, določenim za uporabo storitev spletne banke DBS NET/DBS PRONET.

 

4. Aktivacija in dostop do storitve mobilna banka mDBS

4.1. Aktivacija mDBS

Uporabnik spletne banke DBS NET/DBS PRONET aktivira storitev mDBS tako, da:

  • v spletni banki v okviru izbire »Nastavitve\Aktivacija mobilne banke« pravilno izpolni zahtevo za pridobitev aktivacijske kode in
  • pri oddaji zahteve sprejme splošne pogoje za uporabo mDBS ter opravi pravilen postopek za aktivacijo svoje mobilne naprave po korakih, predstavljenih v Navodilih.

Navodila za uporabo mDBS so uporabniku dosegljiva preko spletne banke v okviru izbire »Nastavitve\Aktivacija mobilne banke«.

Za aktivacijo storitve na dodatni mobilni napravi mora uporabnik spletne banke oddati zahtevo za pridobitev nove aktivacijske kode in na dodatni napravi opraviti registracijo te naprave po Navodilih.

4.2. Dostop do mDBS

Uporabnik mDBS se mora pred vsako uporabo storitev mDBS najprej prijaviti.

Prijavo v mDBS izvaja uporabnik mDBS v skladu z Navodili.

 

5. Storitve mDBS

Uporabnik mDBS lahko preko mobilne naprave, v skladu z Navodili, opravlja naslednje storitve:

  • spremlja stanje in promet na transakcijskem računu,
  • pregleduje promet po plačilni kartici Mastercard z odloženim plačilom,
  • izvaja domače plačilne transakcije (ročno in z uporabo možnosti 'Slikaj in plačaj'),
  • izvaja čezmejne in mednarodne plačilne transakcije (ročni vnos),
  • izvaja menjavo valut na transakcijskem računu,
  • pregleduje sklenjene vezave sredstev in stanja kreditov,
  • prejema in plačuje e-račune,
  • prejema obvestila banke,
  • naroča različne storitve,
  • poišče najbližje poslovalnice ali bankomate banke s pomočjo GPS-sprejemnika, v kolikor uporabnikova naprava podpira storitve Google.

Banka bo uporabnikom mDBS z razvojem omogočala uporabo drugih storitev, o čemer jih bo sproti obveščala.

 

6. Potrjevanje plačil

Plačilo, ki se ne nahaja v imeniku plačil, je potrebno ob vsakem vnosu še dodatno potrditi z vnosom enkratne kode, ki jo uporabnik prejme preko SMS.

 

7. Obveznosti uporabnika mDBS

Uporabnik mDBS se zavezuje, da bo:

  • banki takoj sporočil vsako spremembo osebnih podatkov in podatkov, ki se nanašajo na opravljanje storitve, še zlasti spremembo naslova elektronske pošte;
  • redno poravnaval nadomestila iz točke 9. teh splošnih pogojev;
  • skrbno hranil mobilno napravo in jo varoval kot dober gospodar tako, da bo preprečil izgubo, krajo in/ali zlorabo le-te, ter da je ne bo dajal na vpogled ali uporabo nepooblaščenim osebam, pri čemer je odgovoren za vsako škodo, ki je bodisi posredno ali neposredno povzročena zato, ker so nepooblaščene osebe uporabile uporabnikovo mobilno napravo;
  • zavaroval dostop do svoje mobilne naprave z geslom oziroma drugo ustrezno zaščito in da ne bo mobilne naprave nikoli puščal nenadzorovane;
  • v skladu s 132. členom Zakona o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih skrbno varoval osebne prijavne podatke, ki jih ne bo sporočil ali predal tretji osebi, tudi v primeru, če ta opravlja storitve izvajanja plačilnih transakcij na daljavo. Banka ni odgovorna za povračilo škode iz naslova  nepooblaščeno opravljenih plačilnih transakcij, če je bila transakcija izvedena s strani osebe, ki ni uporabnik računa ali s strani uporabnika računa pooblaščena oseba, uporabnik mDBS pa ji je zaupal svoje osebne prijavne podatke, ki omogočajo izvajanje plačilnih transakcij in dostop do podatkov o bančnem računu na daljavo. Vsakršna delitev ali razkritje osebnih prijavnih podatkov za opravljanje plačilnih transakcij na daljavo ponudniku plačilnih storitev, ki ni Deželna banka Slovenije d. d., predstavlja razkritje identifikacijskih podatkov tretji nepooblaščeni osebi, pri čemer banka za njene nepooblaščene aktivnosti in transakcije ne prevzema odgovornosti;
  • skrbno hranil vstopne podatke za Rekono kot dober gospodar v skladu s Splošnimi pogoji uporabe storitve Rekono in jih ne bo shranjeval v nobenem postopku samodejne prijave na napravi s katero dostopa do storitve;
  • ob morebitni nepooblaščeni uporabi, sumu nepooblaščene uporabe oz. možnosti nepooblaščene uporabe ali kraji osebnih prijavnih podatkov za dostop do računa storitve Rekono to nemudoma sporočil podjetju Rekono po elektronski pošti na naslov info@rekono.si in hkrati obvestil policijo;
  • obvestil banko o vseh okoliščinah v povezavi s prejšnjo alinejo, ki kažejo na zlorabo uporabe osebnih prijavnih podatkov, po telefonu na številko 01/472 74 44 ali po elektronski pošti na naslov dbsnet@dbs.si. Banka prejema prijave med delavnikom (od ponedeljka do petka) od 8.00 ure do 15.30 ure. Uporaba mDBS se blokira po prejemu prijave (ko skrbnik sprejme telefonski klic oz. prebere sporočilo po elektronski pošti);
  • mDBS uporabljal za izvajanje storitev kot jih opredeljujejo ti splošni pogoji in ne bo izvajal aktivnosti, ki bi lahko vplivale na pravilno in varno delovanje storitve;
  • uporabljal mobilno aplikacijo mDBS v skladu z navodili, ki so objavljena v spletni banki, in določbami teh splošnih pogojev ter veljavno zakonodajo;
  • banko takoj obvestil o vseh nepravilnostih v zvezi z delovanjem mobilne aplikacije mDBS;
  • banko takoj obvestil o nepooblaščeni uporabi ali sumu nepooblaščene uporabe ter kraji ali izgubi mobilne naprave po telefonu na številko 01/472 74 44 ali po elektronski pošti na naslov dbsnet@dbs.si;
  • spremljal obvestila v trgovinah App Store, Google Play in AppGallery za prevzem na mobilni napravi in prevzemal nove različice mobilne aplikacije;
  • na svojo mobilno napravo ne bo nameščal nelegalne programske opreme, kar bi lahko motilo ali onesposobilo uporabo mobilne aplikacije mDBS ali komunikacijsko omrežje – v kolikor uporabnik s svojim ravnanjem povzroči škodo, zanjo v celoti odgovarja banki;
  • na svoji mobilni napravi ne bo imel omogočenega korenskega dostopa (angl. Android: root access, iOS: jailbreak);
  • uporabljal storitve mDBS v skladu z Navodili, temi splošnimi pogoji, Splošnimi pogoji poslovanja preko DBS NET-a/PRONET-a in Splošnimi pogoji vodenja transakcijskih računov in opravljanja plačilnih storitev.

 

8. Obveznosti banke

Banka se zavezuje, da bo:

  • svoje obveznosti izvrševala v skladu s temi splošnimi pogoji, Splošnimi pogoji poslovanja preko DBS NET-a/PRONET-a in Splošnimi pogoji vodenja transakcijskih računov in opravljanja plačilnih storitev;
  • uporabnika mDBS obveščala o izvršitvi plačilnih transakcij (in stanju na računu z rednimi obvestili - mesečnimi izpiski v skladu z Okvirno pogodbo;
  • obveščala uporabnika mDBS o vseh spremembah teh splošnih pogojev in novostih pri poslovanju z mDBS.

Banka ne odgovarja za motnje in prekinitve v telekomunikacijskih omrežjih, za napake, nastale pri prenosu podatkov po telekomunikacijskih omrežjih, za napake, ki so posledica nepravilnosti na mobilnih napravah uporabnika, ali za onemogočen dostop do mDBS iz razlogov, na katere banka ne more vplivati.

Banka si bo prizadevala, da bo storitev na voljo ves čas, pridružuje pa si pravico do začasnih prekinitev delovanja mDBS zaradi tehničnega vzdrževanja ali nadgradnje sistema, ki podpira delovanje mobilne banke mDBS. V primeru rednih in vnaprej predvidenih del bo banka uporabnika o načrtovani prekinitvi delovanja predhodno seznanila z objavo na spletni banki DBS NET/DBS PRONET.

 

9. Varovanje osebnih podatkov in zaupnih informacij

Informacije in podatki, ki se nanašajo na opravljanje plačilnih storitev na podlagi teh splošnih pogojev, so poslovna skrivnost banke. Vse osebne in zaupne podatke banka varuje in posreduje v skladu z vsakokrat veljavno zakonodajo ter Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov. Posreduje jih le uporabniku računa, tretjim osebam (pogodbenim obdelovalcem) zaradi izvajanja svojih obveznosti iz naslova izvrševanja plačilnih nalogov uporabnika računa in skladno z zakonom pristojnim organom na njihovo pisno zahtevo.

Uporabnik mDBS banki dovoljuje, da vse dobljene podatke uporablja, shranjuje in obdeluje ter vključuje v baze podatkov za potrebe banke ter izvajanja zakonskih predpisov in pogodbenih obveznosti.

 

10. Nadomestila

Banka bo uporabniku mDBS zaračunala nadomestilo v skladu z vsakokrat veljavnim Cenikom banke, ki je sestavni del okvirne pogodbe oziroma Splošnih pogojev vodenja transakcijskih računov in opravljanja plačilnih storitev. Cenik je objavljen na spletnih straneh banke, dostopen preko spletnih bank DBS NET/DBS PRONET in v vseh poslovalnicah banke.

Uporabnik mDBS pooblašča banko in ji dovoljuje, da za vse navedene stroške v valuti EUR bremeni njegov transakcijski račun, naveden v vlogi, in sicer v intervalih, kot to določa Cenik. Kadar je uporabnik mDBS potrošnik, ima banka pravico, da lahko tako ravna tudi takrat, ko na transakcijskem računu ni zadostnega kritja.

Banka ima pravico, da navedene obveznosti poplača tudi iz kateregakoli drugega dobroimetja uporabnika storitve pri banki.

O plačanih nadomestilih je uporabnik storitve obveščen z obvestilom – mesečnim izpiskom o izvršenih plačilnih transakcijah na transakcijskem računu.

 

11. Reklamacije

Reklamacijo posamezne plačilne transakcije, izvedene s pomočjo mDBS, lahko uporabnik mDBS poda neposredno preko mobilne banke, preko spletne banke oziroma osebno v poslovalnici banke.

Banka je dolžna rešiti reklamacijo v najkrajšem možnem času in o rešitvi obvestiti uporabnika mDBS oziroma pobudnika reklamacije.

 

12. Odpoved uporabe mDBS

Banka lahko brez odpovednega roka enostransko ukine storitev mDBS:

  • če uporabnik mDBS krši določila teh splošnih pogojev, okvirne pogodbe oziroma drugih splošnih pogojev, ki se uporabljajo za storitev mDBS;
  • če je okvirna pogodba prenehala veljati;
  • v primeru smrti oziroma prenehanja uporabnika mDBS;
  • v primeru prenehanja pooblastila uporabniku mDBS na TRR uporabnika računa;
  • v vseh drugih primerih, ko tako presodi banka, še posebej pa, kadar uporabnik mDBS zlorablja svoje pravice v zvezi s storitvijo in s tem povzroči škodo banki.

O tem banka pisno obvesti uporabnika mDBS.

Storitev lahko kadarkoli odpove tudi uporabnik mDBS:

  • preko spletne banke, v okviru katere prekliče oddano zahtevo za aktivacijo mDBS na izbrani mobilni naprav;
  • osebno v poslovalnici banke, kjer odda ustrezno izpolnjen obrazec Sprememba pri poslovanju preko spletne banke DBS NET in mobilne banke mDBS/Sprememba za uporabo storitev DBS PRONET-a in mDBS.

Odpoved mDBS ne pomeni ukinitve Rekono uporabniškega računa.

 

13. Omejitev uporabe (blokada) mDBS

Banka onemogoči uporabo mDBS, če:

  • se uporabnik mDBS petkrat zaporedoma prijavi v mDBS z napačnim geslom;
  • uporabnik mDBS prijavi krajo ali nepooblaščeno uporabo osebnih prijavnih podatkov Rekono;
  • uporabnik s svojim početjem vpliva na pravilno in varno delovanje storitve mDBS;
  • obstaja sum kakršnegakoli nepooblaščenega dostopa do mobilne banke mDBS;
  • je nad uporabnikom računa začet insolvenčni postopek.

Za ponovno aktiviranje uporabe mDBS se mora uporabnik računa oglasiti na enoti banke, ki vodi njegov račun, kjer ustrezno izpolni obrazec Sprememba pri poslovanju preko spletne banke DBS NET in mobilne banke mDBS/Sprememba za uporabo storitev DBS PRONET-a in mDBS.

 

14. Ponovna odobritev (deblokada) mDBS

V primeru, da je uporabo mDBS blokirala banka in gre za začasno blokado, se uporaba mDBS deblokira, ko so odpravljeni vsi razlogi začasne blokade.

V kolikor je bila mDBS blokirana na zahtevo uporabnika mDBS, se le-to deblokira na podlagi zahteve uporabnika mDBS, oddane preko obrazca Sprememba pri poslovanju preko spletne banke DBS NET in mobilne banke mDBS/Sprememba za uporabo storitev DBS PRONET-a in mDBS osebno v poslovalnici DBS.

 

15. Končne določbe

Vsakokrat veljavni Splošni pogoji uporabe mobilne banke mDBS so objavljeni na spletnih straneh banke, na spletni banki DBS NET/DBS PRONET in v poslovalnicah banke.

Banka lahko v skladu z veljavnimi predpisi in s svojo poslovno politiko spreminja te splošne pogoje. Če banka spremeni te splošne pogoje, mora dva meseca pred predlaganim dnevom začetka uporabe spremenjenih pogojev posredovati uporabniku predlog sprememb splošnih pogojev. Predlog banka pošlje po elektronski poti. O spremembah in dopolnitvah splošnih pogojev, ki za uporabnika mDBS pomenijo ugodnost ali določeno korist, lahko banka uporabnika mDBS obvešča tudi v krajšem roku od dveh mesecev oziroma obveščanje opusti. Če uporabnik mDBS do dneva pred predlaganim datumom začetka uporabe spremenjenih pogojev banki ne sporoči pisno, da predloga sprememb splošnih pogojev ne sprejema, se šteje, da s spremembami soglaša. Če uporabnik mDBS ne soglaša s spremembami teh splošnih pogojev, lahko brez odpovednega roka in plačila nadomestil za odstop odstopi od naročila storitve mDBS na način, določen v točki 11. teh splošnih pogojev.

Odstop od naročila storitve mDBS ne pomeni odstopa uporabnika mDBS od okvirne pogodbe ali od drugih odobrenih storitev na tem računu.

Za opravljanje storitev v skladu s temi splošnimi pogoji in za tolmačenje le-teh se uporablja pravo Republike Slovenije.

Ti splošni pogoji veljajo od 15. 11. 2022 dalje, s pričetkom njihove veljavnosti pa prenehajo veljati dosedanji splošni pogoji poslovanja z dne 03. 05. 2021.

 

Ljubljana 01. 09. 2022

Nastavitve zasebnosti

Spletne strani uporabljajo piškotke za različne namene. Osnovni so nujni za delovanje spletnih storitev. Piškotki analitike in trženja pa nudijo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejšo uporabo strani in prikaz ponudbe, ki je relevantna za vas. Več o piškotkih lahko preberete na strani piškotki.

Dostopnost spletiščaCTRL + U

Ponastavi

Bližnjice s tipkovnico

Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
Esc Zapre pojavno okno / meni
Tab Premakne fokus na naslednji element
Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
Enter Potrdi/klikne fokusiran element
Preslednica Označi/odznači potrditveno polje