Pokaži / skrij meni

Vprašanja in odgovori glede sistema REKONO

Na tej strani najdete najpogostejša vprašanja in odgovore glede novega prijavnega sistema REKONO.

SPLOŠNO O STORITVI REKONO 

1.    Kaj je Rekono?

Rekono je vaša spletna osebna izkaznica, za ponudnike spletnih in mobilnih aplikacij pa je to rešitev za zanesljivo preverjanje vaše identitete ter za varno dostopanje do spletnih in mobilnih aplikacij kjerkoli in kadarkoli. Več o Rekono storitvi si lahko preberete na https://www.rekono.si.

2.    Ali je Rekono varen?

 Varnost podatkov (gesla, enkratne kode) v Rekonu se zagotavlja z uporabo močnih kriptografskih algoritmov in strojnih varnostnih modulov (Hardware Security Module). Več o tem si lahko preberete na https://www.rekono.si.

 3.    Kakšni so stroški storitve Rekono?

Storitev Rekono je za uporabnike DBS d. d. brezplačna.

 4.    Ali imam lahko več Rekono računov?

Rekono je vaša spletna osebna izkaznica, zato imate lahko le en Rekono uporabniški račun. Z njim lahko dostopate do več transakcijskih računov, na katerih ste pooblaščeni, obenem pa ga lahko uporabljate tudi za dostop do storitev drugih ponudnikov, ki omogočajo ta način prijave.

Več vprašanj o sami storitvi Rekono vam je na razpolago na naslovu: https://www.rekono.si/sl/faq-uporabniki/

5.    Ali kot uporabnik spletne banke na računu podjetja pri oblikovanju Rekono uporabniškega računa vnesem osebne kontaktne podatke ali kontaktne podatke podjetja?

Rekono je vaša e-identiteta, ki jo lahko uporabljate za dostop do različnih spletnih in mobilnih aplikacij tako za pravne kot tudi za fizične osebe, ki omogočajo ta način prijave. Ker je to vaša e-identiteta, vpišete svoje osebne podatke in kontaktne podatke ob njenem kreiranju.

PREHOD NA REKONO

6.    Zakaj moram opraviti prehod na Rekono?

Prehod na Rekono je potrebno opraviti zaradi zakonskih obveznosti, opredeljenih v Evropski direktivi o plačilnih storitvah oziroma Payment Service Directive 2 (PSD2). Banka se je odločila za rešitev Rekono, saj izpolnjuje vse zakonske zahteve iz naslova močne avtentikacije strank pri izvajanju plačilnih storitev na daljavo, hkrati pa omogoča mobilni in enoten način vstopa v spletno in mobilno banko.

Ta način avtentikacije se bo uporabljal tudi ob izvajanju novih plačilnih storitev, odrejenih preko tretjih ponudnikov plačilnih storitev.

7.    Kako bom seznanjen, da je banka v spletno ali mobilno banko vključila Rekono prijavno sredstvo?

Prehod na nov način prijave bo možen preko nove različice spletne banke. O pričetku delovanja novih različic spletne in mobilne banke vas bo banka pravočasno obvestila. Sam postopek prehoda na novi način prijave bo vodljiv, opravili pa ga boste preko spletne banke.

8.    Kaj moram narediti, ko bo vpeljano Rekono prijavno sredstvo? 

Opravite le prehod na nov način prijave. Postopek prehoda je vodljiv. za lažjo pomoč pri prehodu bodo pripravljena in objavljena navodila, omogočena bo tudi pomoč preko službe za pomoč uporabniku.

Uporabniki spletne banke ste po vstopu z obstoječim prijavnim sredstvom nagovorjeni, da izvedete prehod na prijavno sredstvo Rekono. Po uspešno opravljenem prehodu vam prenehajo veljati obstoječi načini vstopa v spletno banko.

Uporabniki mobilne banke po vpeljavi Rekono prijavnega sredstva ne boste mogli več uporabljati obstoječe različice mobilne banke, temveč boste morali:

  • iz trgovine Google Play ali Apple Store prevzeti novo različico mobilne banke;
  • izvesti prehod na Rekono preko spletne banke;
  • aktivirati uporabo mobilne banke preko spletne banke.

 9.    Se moram oglasiti v poslovalnici, da izvedem prehod na Rekono?

Ne, obisk v poslovalnici za to ni potreben. Prehod na Rekono opravite sami preko vaše spletne banke. V pomoč pri izvedbi prehoda vam bodo navodila ter sodelavci v banki v službi za pomoč uporabniku. Njihova telefonska številka ter delovni čas bosta objavljena na vstopni strani spletne banke.

 10.  Je prehod na Rekono obvezen?

 Prehod na Rekono je obvezen za vse uporabnike spletne in mobilne banke, in sicer:

  • uporabniki, ki v spletno banko vstopate z digitalnim potrdilom, si boste morali za nadaljnjo uporabo spletne banke ob prvem vstopu ustvariti Rekono uporabniški račun;
  • za uporabnike mobilne banke prav tako velja, da si ob vpeljavi novega načina prijave preko spletne banke ustvarite Rekono uporabniški račun;
  • uporabniki, ki v spletno banko vstopate z enkratnim geslom, pa boste imeli na voljo neko prehodno obdobje, v katerem opravite prehod na Rekono.

 11.  Bo na voljo neko prehodno obdobje, ko bo še vedno dopusten obstoječi način prijave?

 Prehodno obdobje bo na voljo le uporabnikom spletne banke, ki v spletno banko vstopajo z enkratnim geslom. Uporabnik bo ob vsaki prijavi ogovorjen, da lahko preide takoj na Rekono prijavno sredstvo ali pa se odloči, da bo to storil najkasneje do 31. 3. 2020.

SPREMEMBE OB VPELJAVI REKONA

12.  Kaj se bo spremenilo po prehodu na Rekono?

Vse nastavitve v spletni in mobilni banki z izjemo načina prijave (ki bo enoten za spletno in mobilno banko) in načina potrjevanja transakcij, bodo ostale nespremenjene.

13.  Kako bom po 14. 9. 2019 vstopil v spletno banko?

Vstop bo zelo preprost in vodljiv. Za namen izvedbe prehoda boste v spletno banko vstopili z obstoječim prijavnim sredstvom. Po kliku na gumb »Rekono« boste preusmerjeni na varno stran storitve Rekono, kjer si boste ob prvi prijavi ustvarili Rekono račun. Po uspešnem vnosu podatkov vam bo odobren vstop v spletno banko. Vse nadaljnje prijave v elektronsko banko boste opravili preko gumba »Prijava z Rekono računom«.

 14.  Kako bom po 14. 9. 2019 vstopil v mobilno banko?

Najprej boste morali opraviti prehod na Rekono preko spletne banke. Po tem si boste morali namestiti novo različico aplikacije na mobilni telefon. Za vstop v mobilno banko mDBS nato uporabite enake prijavne podatke, kot ste jih ustvarili za namen vstopa v spletno banko. 

15.  Kakšen bo novi način potrjevanja plačilnih nalogov? 

Vse transakcije boste dodatno potrjevali z enkratnim geslom, ki ga boste prejeli v obliki SMS kode. Izjema bodo transakcije, vnesene preko spletne banke na račune prejemnikov, ki so shranjeni v vašem imeniku plačil. V mobilni banki bo do nadaljnjega potrebno potrditi vsako plačilno transakcijo. Predvidoma do konca leta pa se bo tudi v mobilno banko vključilo rešitev, ki bo omogočala izjemo pri potrjevanju nalogov, ki se nahajajo v vašem imeniku plačil.

 16.  Ali bom po 14. 9. 2019 za vstop še potreboval kvalificirano digitalno potrdilo (certifikat)?

 Za vstop v spletno banko po 14. 9. 2019 ne boste več potrebovali certifikata. V kolikor pa bi želeli, ga boste lahko shranili v vaš Rekono račun in ga uporabljali kot dodaten element avtentikacije pri vstopu v spletno banko (namesto enkratnega gesla preko SMS).

17.  Ali bom po 14. 9. 2019 za vstop še potreboval OTP generator enkratnih gesel?

OTP generator boste po 14. 9. 2019 obvezno potrebovali samo še za potrditev nakupov, ki jih opravljate preko spleta z vašo plačilno kartico Activa Mastercard. Za vstop v spletno banko po 14. 9. 2019 ne boste več potrebovali OTP generatorja enkratnih gesel. Ta način prijave se privzeto vključi v vaš Rekono uporabniški račun, kjer ga lahko uporabljate kot dodatni element avtentikacije pri vstopu v spletno banko (namesto enkratnega gesla preko SMS).